شماره تماس: 09379914181
ساعت کار: 9-20
گوگل: عجله ای برای کنار گذاشتن رندر پویا نیست
گوگل: عجله ای برای کنار گذاشتن رندر پویا نیست جان مولر از گوگل می گوید هیچ امتیازی برای رتبه بندی سئو جهت تغییر از رندر پویا به رندر سمت سرور وجود ندارد.

گوگل: عجله ای برای کنار گذاشتن رندر پویا نیست

جان مولر از گوگل می گوید هیچ امتیازی برای رتبه بندی سئو جهت تغییر از رندر پویا به رندر سمت سرور وجود ندارد.
جان مولر، وکیل مدافع جستجوی گوگل می‌گوید علیرغم سندی که نشان میدهد این یک راه‌حل بلندمدت نیست، عجله‌ای برای کنار گذاشتن وب‌سایت‌ها از رندر پویا وجود ندارد.
مولر در ردیت نظری را ارسال کرد که در آن در مورد رندر پویا در مقابل رندر سمت سرور تقاضای مشورت کرده بود.
این سوال به این دلیل پیش می‌آید که به‌روزرسانی اخیر سند راهنمای گوگل می‌گوید: «رندر پویا یک روش موقت است و راه‌حل بلندمدت نیست.»
علاوه بر این، این سند به جای رندر سمت سرور، رندر استاتیک یا هیدراتاسیون را توصیه می کند.
قابل درک است که چگونه شخصی که رندر پویا را اجرا می کند، می تواند آن را بخواند و نتیجه بگیرد که باید تغییر کند.
با این حال، مولر توضیح می‌دهد که تفاوت‌های بین رندر پویا و راه‌حل‌های دیگر در راه‌اندازی زیرساخت و ملاحظات نگهداری است.
اینطور نیست که رندر پویا مشکلاتی را با گوگل ایجاد کند یا با گذشت زمان پشتیبانی نشود.
در اینجا مولر در مورد رندر پویا در مقابل رندر سمت سرور توضیح میدهد.
مولر: رندر پویا در گوگل اشکالی ایجاد نمی کند
در ردیت، یک متخصص سئو به دنبال اطلاعاتی در مورد مزایای تغییر روش از رندر پویا به رندرهای دیگر است.
یک سند راهنمای گوگل انجام تغییر را توصیه می‌کند، اما این یک تعهد مهم برای یک تیم توسعه وب خواهد بود.
تا آنجا که به سئو مربوط می شود، آیا ارزش این وقت گذاشتن و تلاش را دارد؟

مولر می گوید:
“هیچ امتیازی برای رتبه‌بندی سئو از نظر پیاده‌سازی آن به روشهای مختلف وجود ندارد – آنها فقط راه‌ های متفاوتی برای نمایه‌سازی محتوا هستند (مانند رندر سمت مشتری). تفاوت‌های بین رندر پویا و رندر سمت سرور از دیدگاه من بیشتر از نظر راه‌اندازی و نگهداری زیرساخت عملی است (با توجه به اینکه چگونه کارها را تنظیم کرده‌اید، می‌تواند بر سرعت نیز تأثیر بگذارد).
عجله ای برای کنار گذاشتن رندر پویا وجود ندارد، قرار نیست پشتیبانی نشود یا مشکلاتی از طرف گوگل ایجاد شود. تغییر در طول زمان فقط اینگونه است که امروزه، اگر یک سایت مبتنی بر JS دارید، گزینه‌های بهتری (CSR خوب یا SSR) در دسترس شما است، بنابراین انجام کارها به صورت پویا بر اساس عامل کاربر اغلب کارآمدترین رویکرد نیست.”
مولر می‌گوید اگر اکنون در حال پیاده‌سازی رندر پویا هستید، برای پروژه بعدیتان که یک وب‌سایت را بازسازی می‌کنید، از روش دیگری استفاده کنید.
او ادامه می دهد:
اگر اکنون رندر پویا انجام می دهید، بهتر است که به گزینه ها نگاه کنید و مزایا و معایب را برای خود بنویسید. تصور می کنم اکثر گزینه ها برای یک تیم مهندسی متقاعد کننده نیستند. با این حال، اگر قصد دارید سایت را بازسازی کنید، به آنها اطلاع دهید که نیازی به صرف زمان زیادی برای ارائه رندر پویای محتوا ندارند. در عین حال، بدانید که باید حواستان به چه چیزی باشد.
اینجاست که دانستن JS به عنوان یک سئو واقعاً سودمند است – شما نیازی به کدنویسی ندارید، اما JS بخشی از تمام وب سایت های مدرن است و این به شما بستگی دارد که بتوانید بفهمید که آیا مشکلاتی در مورد چگونگی انجام آن وجود دارد یا خیر. اگر اکنون رندر پویا انجام می دهید، خوب است که به گزینه ها نگاه کنید و مزایا و معایب را برای خود بنویسید. تصور می کنم اکثر آنها برای یک تیم مهندسی متقاعد کننده نیستند. با این حال، اگر قصد دارید سایت را بازسازی کنید، به آنها اطلاع دهید که نیازی به صرف زمان زیادی برای ارائه رندر پویای محتوا ندارند.”
امیدواریم اگر نگرانی‌های مشابهی به عنوان یک کاربر ردیت داشتید، این مطلب به شما کمک کند تا خیالتان راحت شود.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.