جستجوگر گوگل و نقشه گوگل ، برچسبی را در کنار کلینیکهای بهداشتی که برای ارائه سقط جنین تأیید شدهاند اضافه میکنند.
گوگل بصورت علنی کلینیک هایی که سقط جنین ارائه می کنند را مشخص میکند.
مراکز مراقبتهای بهداشتی تأیید کردند برای ارائه سقط جنین اکنون برچسب واضحی در جستجوی گوگل خواهند داشت.
علاوه بر این، گوگل فقط زمانی که فردی در حال جستجوی کلینیکهای سقط جنین است، امکانات تأیید شده را در کادر جستجوی محلی نشان میدهد.
این تغییر دو ماه پس از آن صورت گرفت که قانونگذاران ایالات متحده نامه ای به گوگل نوشتند و از این شرکت خواستند در مورد نتایج جستجوی گمراه کننده در مورد کلینیک های سقط جنین اقدام کند.
قانونگذاران، از جمله سناتور مارک آر. وارنر (D-VA) و نماینده الیسا اسلاتکین (D-MI)، ادعاهای زیر را مطرح کردند:
37٪ از نتایج نقشه گوگل و 11٪ از نتایج جستجوی گوگل برای “کلینیک سقط جنین در نزدیکی من” در ایالت هایی که سقط جنین غیرقانونی است مربوط به کلینیک های ضد سقط جنین بوده است.
28 درصد از تبلیغات گوگل که در بالای نتایج جستجو نمایش داده می شود مربوط به کلینیک های ضد سقط جنین است.
در این نامه، قانونگذاران از گوگل خواسته اند که نمایش کلینیک های ضد سقط جنین را محدود کند و در کنار نتایج جستجو برای کلینیک های تایید شده، گزینه سلب مسئولیت را اضافه کند.
گوگل با یک سری تغییرات که امروز اعلام شد، درخواست های قانون گذاران را اجرا می کند.
تغییرات در نتایج جستجوی گوگل برای کلینیک های سقط جنین
گوگل در نامهای به سناتور وارنر و اسلاتکین تغییراتی را که در نتایج جستجوی ایالات متحده برای کلینیکهای سقط جنین ایجاد میکند، توضیح میدهد:
“وقتی شخصی در ایالات متحده به دنبال ارائه دهندگان مراکز بهداشتی است که سقط جنین را ارائه می دهند – به عنوان مثال با استفاده از عبارت “کلینیک های سقط جنین در نزدیکی من” – کادر نتایج جستجوی محلی امکاناتی را نشان می دهد که برای ارائه سقط جنین تایید شده اند…
نتایج جستجو برای چنین سؤالاتی همچنین به وضوح نشان میدهد که آیا این مرکز سقط جنین را انجام می دهد یا خیر.
بدون وارد شدن به جزئیات، گوگل خاطرنشان میکند که دارای لایههای تأییدیه متعددی است تا به تأیید شدن مکانهایی با برچسب «کلینیک سقط جنین» در نقشه گوگل و جستجوی گوگل، کمک کند.
جستجوگران این گزینه را خواهند داشت که جستجوی خود را برای نشان دادن نتایج سازمان هایی که سقط جنین ارائه نمی کنند، افزایش دهند.
تغییرات در نتایج تبلیغات گوگل برای کلینیک های سقط جنین
تبلیغکنندگان در ایالات متحده همیشه مجبور بودهاند برای اجرای تبلیغاتی که کلمات کلیدی مرتبط با سقط جنین را هدف قرار میدهند، فرآیند صدور گواهینامه را تکمیل کنند. این فرآیند بررسی می کند که آیا یک کلینیک سقط جنین را انجام می دهد یا خیر.
از سال 2019، گوگل یک شفاف سازی درون آگهی را نمایش داده است که به جستجوگران نشان میدهد که کدام کلینیک ها فرآیند تأیید را تکمیل کرده اند. در این افشاگری آمده است: «سقط جنین ارائه میکند» یا «سقط جنین ارائه نمیکند.»
گوگل در حال به روز رسانی شفاف سازی اطلاعات است تا بیشتر قابل توجه باشد و یک خط مشی به روز شده برای صدور گواهی سقط جنین را ارائه کند.
با این سیاست جدید تبلیغکنندگانی که قرصهای سقط جنین را ارائه میکنند اما آنها را در مراکز خود به مشتریان نمیدهند، میتوانند به عنوان کلینیکهایی که سقط جنین ارائه میدهند تایید شوند.
قانونگذاران ایالات متحده از تغییرات گوگل استقبال کردند
قانونگذاران آمریکایی در نامه ای به گوگل نوشته اند که از تغییرات اعمال شده راضی هستند.
سناتور وارنر در یک بیانیه مطبوعاتی می گوید:
“من از تغییراتی که گوگل امروز اعلام کرده است استقبال میکنم تا زنانی که به دنبال خدمات سقط جنین هستند به سمت کلینیکهای جعلی که اطلاعات نادرست را ارائه میکنند و خدمات بهداشتی جامعی ارائه نمیدهند، هدایت نشوند. نکته مهم این است که این موضوع در مورد کم کردن یا محدود کردن صدای مخالفان نیست، بلکه در مورد بازگرداندن نتایج جستجو است که به طور دقیق به درخواست کاربر پاسخ می دهد و اطلاعات مربوط به جستجوهای کاربران را ارائه می دهد.”