شماره تماس: 09379914181
ساعت کار: 9-20

الگوریتم MUM گوگل با توانایی تشخیص توافق بین چندین منبع در وب به روز می شود.

الگوریتم های گوگل می توانند تشخیص بدهند منابع در مورد کدام واقعیت، یکسان هستند

الگوریتم مدل یکپارچه چندکاره Multitask Unified Model (MUM) گوگل اکنون قادر است تشخیص دهد که چه زمانی چندین منبع با کیفیت بالا بر روی یک واقعیت توافق دارند.

این به ‌روزرسانی برای MUM بخشی از تلاش قابل توجه برای بهبود سواد اطلاعاتی در سراسر وب است.

یک نظرسنجی با پشتیبانی گوگل که توسط موسسه Poynter انجام شده است نشان می دهد که 62٪ از پاسخ دهندگان هر هفته با اطلاعات نادرست یا گمراه کننده مواجه می شوند.

برای کمک به افراد در جداسازی واقعیت از جعلی، گوگل چندین تغییر را در نتایج جستجو اعمال می کند.

در اینجا جزئیات کاملی درباره به ‌روزرسانی‌ هایی که گوگل اعلام کرد، آمده است:

بهبود الگوریتم MUM گوگل

با بهبود الگوریتم MUM، گوگل می‌تواند بفهمد که چه زمانی چندین منبع در وب به اتفاق نظر می‌رسند.

این برای نتایج جستجو چه معنایی دارد؟

گوگل اکنون نمونه های برجسته خود را بررسی می کند تا ببیند آیا سایر منابع معتبر با این اطلاعات موافق هستند یا خیر.

پاندو نایاک، معاون جستجوی گوگل، توضیح می دهد که چگونه پیشرفت های الگوریتم MUM این امکان را فراهم می کند:

«سیستم ‌های ما می‌توانند فراخوان ‌های تیتر (کلمه یا کلماتی که در بالای تیتر برجسته با فونت بزرگ‌ تر خوانده می‌شوند) را در برابر سایر منابع با کیفیت بالا در وب بررسی کنند، تا ببینند آیا توافق کلی برای آن فراخوان وجود دارد، حتی اگر منابع از کلمات متفاوتی استفاده کنند. ما متوجه شدیم که این تکنیک مبتنی بر توافق نظر به طور چشمگیری کیفیت و مفید بودن فراخوان‌ های تیتر برجسته را بهبود بخشیده است.”

الگوریتم mum گوگل

 

علاوه براین، MUM می‌تواند به گوگل کمک کند تا تعیین کند چه زمانی درخواست‌ها بدون تیترهای ویژه بهتر ارائه می‌شوند.

در نتیجه این به ‌روزرسانی، گوگل 40 درصد از فعال سازی تیترهای بارز در این موارد را کاهش می‌دهد.

 

کمک به جستجوگران برای شناسایی اطلاعات قابل اعتماد

همراه با به‌روزرسانی MUM، گوگل ویژگی ‌های دیگری را برای کمک به جستجوگران در یافتن اطلاعاتی که می‌توانند به آنها اعتماد کنند، معرفی می‌کند.

 

گسترش دادن قسمت «درباره این نتیجه»

گوگل درحال گسترش ویژگی «درباره این نتیجه» با زمینه های بیشتری است، مانند:

  • یک منبع چقدر گسترده است
  • نظرات آنلاین در مورد منبع یا شرکت
  • اینکه آیا نهاد دیگری مالک شرکت است یا خیر
  • زمانی که سیستم‌ های گوگل نمی‌توانند اطلاعات کافی در مورد یک منبع پیدا کنند

 

“درباره این نتیجه” اکنون در برنامه گوگل و به زبان ‌های بیشتری از جمله پرتغالی، فرانسوی، ایتالیایی، آلمانی، هلندی، اسپانیایی، ژاپنی و اندونزیایی در دسترس است.

توصیه های محتوا درباره شکاف های اطلاعاتی

 

یک توصیه جدید زمانیکه که اطلاعات قابل اعتماد کافی برای یک درخواست خاص در دسترس نباشد، در نتایج جستجو به کاربران هشدار می دهد.

گوگل نمونه ای از جستجوی مرتبط با تئوری توطئه را به اشتراک می گذارد که مشاوره محتوای جدید را فعال میکند:

منبع اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.