محتوای مفید گوگل
گوگل تأیید می کند که به روز رسانی محتوای مفید از 3 شهریور آغاز شده است و تکمیل آن تا دو هفته طول می کشد.
گوگل بهروزرسانی الگوریتم محتوای مفید را آغاز میکند که به محتوای نوشته شده برای جستجوگران پاداش میدهد و محتوای نوشته شده برای موتورهای جستجو را بیارزش میکند.
گوگل در صفحه رسمی بهروزرسانی رتبهبندی جستجوی خود، انتشار بهروزرسانی محتوای مفید را در 3 شهریور تایید کرد.
هفته گذشته، گوگل اعلام کرد که این بهروزرسانی در راه است و راههای زیادی برای تعیین اینکه آیا محتوای شما واجد شرایط «اولویت با مخاطب» است یا خیر، پیشنهاد کرد.
با توجه به بهروزرسانی امروز، سعی میکنیم با ارائه مطالب بیشتر، توصیههای گوگل را مفیدتر کنیم.
در اینجا هفت نکته وجود دارد که باید بدانید تا مطمئن شوید که بر اساس راهنماییهای ارائهشده توسط گوگل، محتوایی بر اساس اولویت مخاطب ایجاد میکنید.
1- خیلی از موضوع اصلی خود دور نشوید
“آیا محتوای شما برای مخاطب در کسب و کار یا سایت خود که مستقیماً به شما مراجعه میکنند، مفید خواهد بود؟”
با این نکته، گوگل ممکن است سعی کند به مردم بگوید که به حوزه تخصصی خود پایبند باشند.
ایجاد محتوا برای موتورهای جستجو گاهی می تواند به معنای انتشار مقالات خارج از حوزه شما باشد.
فرض کنید یک وب سایت دستور غذا دارید و فرصتی برای استفاده از یک کلمه کلیدی با حجم بالا در ارتباط با مراقبت از پوست دارید. اگرچه مقاله ممکن است مفید باشد، اما بعید است که مخاطبانی که در انتظار دستور العمل پخت غذا هستند، آن را مفید بدانند.
علاوه بر این، گوگل پیشنهاد می کند سوالات مرتبط زیر را از خود بپرسید:
- آیا محتوا در وهله اول برای جذب افراد از موتورهای جستجو است نه اولویت قرار دادن مخاطب؟
- آیا صرفاً در مورد چیزهایی که ظاهراً پرطرفدار هستند مطلب مینویسید یا بخاطر مخاطبتان اینکار را میکنید؟
- آیا تصمیم گرفتید بدون تخصص واقعی وارد برخی از حوزهها و موضوعات خاص شوید، اما در واقع به این دلیل بود که فکر میکردید ترافیک جستجو دریافت میکنید؟
2- تجربه دست اول را نشان دهید
“آیا محتوای شما به وضوح تخصص تجربی و عمق دانش شما را نشان می دهد (به عنوان مثال، تخصص ناشی از استفاده واقعی از یک محصول یا بازدید از یک مکان؟) ”
با این نکته، گوگل به مردم میگوید در مورد چیزی که شخصاً تجربه نکردهاند مطلبی ننویسند.
ایجاد محتوا برای موتورهای جستجو ابتدا می تواند شامل نوشتن در مورد محصولات و خدماتی باشد که به شخصه تجربه نکرده اید. این نوع مقالات معمولاً با پیوندهای وابسته همراه هستند که برای نویسنده شامل پورسانت میشوند.
از آنجایی که نویسنده هیچ تجربه ای در مورد آنچه می نویسد ندارد، محتوا آنقدر که باید مفید نیست.
اگر در مورد محصول، خدمات یا مکانی که در مورد آن می نویسید تجربه دارید، با عکس ها یا نظرات واقعی آن را به اندازه کافی واضح کنید.
علاوه بر این، گوگل پیشنهاد میکند این سوال مرتبط زیر را از خود بپرسید: آیا شما عمدتاً حرفهای دیگران را بدون تغییر خلاصه میکنید؟
3- چندین موضوع را در یک سایت ترکیب نکنید
“آیا سایت شما هدف یا تمرکز اصلی دارد؟”
با این جمله، گوگل به این نکته اشاره می کند که وب سایت ها باید حوزه ویژه ای داشته باشند.
یک وب سایت نمی تواند برای همه مردم همه چیز داشته باشد.
این نه تنها برای بازدیدکنندگان مفید نیست، بلکه برای موتورهای جستجو که سعی در درک محتوای سایت دارند نیز گیج کننده است.
سایت خود را حول یک موضوع بسازید. در صورت تمایل به ایجاد محتوا در مورد موضوعات مختلف، همیشه می توانید چندین وب سایت بسازید.
علاوه بر این، گوگل پیشنهاد میکند این سوال مرتبط زیر را از خود بپرسید: آیا محتوای زیادی در موضوعات مختلف تولید میکنید به این امید که برخی از آنها در نتایج جستجو عملکرد خوبی داشته باشند؟
4- پاسخ های کافی به سؤالات جستجوگران ارائه دهید
“آیا پس از خواندن محتوای شما، کسی احساس می کند که به اندازه کافی در مورد یک موضوع یاد گرفته است تا به هدف خود برسد؟”
با این نکته، گوگل می گوید محتوا زمانی مفید است که به افراد چیزی یاد بدهد یا به آنها کمک کند.
ایجاد محتوا برای موتورهای جستجو اغلب می تواند شامل نوشتن مطالب زیادی بدون گفتن چیزی ارزشمند باشد.
هنگام نوشتن محتوا برای افراد، باید به آنها کمک کنید، سوالشان را پاسخ دهید یا نگرانیای را که باعث شده در وهله اول وبسایت شما را پیدا کنند، برطرف کنید.
علاوه بر این، گوگل پیشنهاد می کند سوالات مرتبط زیر را از خود بپرسید:
- آیا محتوای شما به خوانندگان این احساس را القا می کند که برای دریافت اطلاعات بهتر از منابع دیگر نیاز به جستجوی مجدد دارند؟
- آیا برای رسیدن به تعداد کلمات خاصی مطلب می نویسید زیرا شنیده اید یا خوانده اید که تعداد کلمات برای گوگل مورد اهمیت است؟ (اینطور نیست)
5- از تجربه کلی خواننده غافل نشوید
“آیا کسی که محتوای شما را می خواند احساس می کند تجربه رضایت بخشی داشته است؟”
با این نکته، گوگل به مردم یادآوری می کند که به تجربه کلی خواندن یک محتوا فکر کنند.
این امکان وجود دارد که تمام معیارهای فوق را برآورده کنید و همچنان یک تجربه رضایت بخش را ارائه نکنید.
برای مثال، خواندن یک بررسی محصول را با تجربه شخصی خودتان در نظر بگیرید که شامل عکس یا ویدیو نمی شود. جستجوگران ممکن است از محتوای متن قدردانی کنند، اما نمایش بصری محصول این بررسی را کامل می کند.
خواسته ها و نیازهای جستجوگران را بطور کامل برآورده کنید، نگذارید که در جستجوی چیزهای بیشتری در وب باشند.
6- به سوالی که پاسخ تایید شده ای ندارد، جواب ندهید
«آیا محتوای شما به سؤالی پاسخ میدهد که واقعاً جوابی ندارد، مثلاً زمانی که یک محصول، فیلم یا برنامه تلویزیونی تاریخ انتشار آن را تأیید نمیکند؟»
با این نکته، گوگل به وبسایتها درباره ادعاهای غیرواقعی هشدار میدهد.
اگر در مورد چیزی می نویسید که شایعه یا بی نتیجه است، برای خواننده شفاف سازی کنید.
علاوه بر رعایت به روز رسانی محتوای مفید، این نکته خوبی برای ایجاد و حفظ اعتماد میان خوانندگان شما است.
7- دستورالعملهای گوگل را برای سایر بهروزرسانیهای مهم دنبال کنید
“آیا راهنمایی های ما را برای به روز رسانی های اصلی و برای بررسی محصول در نظر دارید؟”
با این نکته، گوگل به شما یادآوری میکند که راهنماییهای مربوط به بهروزرسانیهای اصلی و صفحات بررسی محصول در مورد بهروزرسانی محتوای مفید نیز اعمال میشود.
اگر قبلاً توصیههای گوگل را برای بهروزرسانیهای اصلی و صفحات بررسی محصول دنبال کرده اید، به احتمال زیاد موقعیت خوبی برای بهرهمندی از بهروزرسانی محتوای مفید دارید.
یادداشت پایانی
بهروزرسانی محتوای مفید گوگل در دو هفته آینده منتشر میشود. برای ارزیابی تأثیر آن، بهتر است تا تکمیل بهروزرسانی صبر کنید.
این بهروزرسانی بر جستجوهای انگلیسی در سراسر جهان تأثیر میگذارد و در آینده برای سایر زبانها نیز گسترش خواهد یافت.
این تنها محتوای مفیدی نخواهد بود که بهروزرسانیهای منتشر شده توسط گوگل منتشر شده است. گوگل در اعلامیه اصلی خود به صراحت اعلام می کند که به طور مستمر تلاش های خود را برای شناسایی محتوای غیر مفید اصلاح می کند:
“طی ماههای آینده، ما همچنین به اصلاح نحوه تشخیص محتوای غیر مفید توسط موتورهای طبقهبندیکننده ادامه میدهیم و تلاشهای بیشتری را برای پاداش دادن به محتوایی که مخاطب را در اولویت قرار میدهد انجام میدهیم.”