شماره تماس: 09379914181
ساعت کار: 9-20

سئو هنوز هم یک تاکتیک حیاتی بازاریابی وب در سال 2022 است. در اینجا دلیل تداوم این افسانه و جایی است که اکنون باید تمرکز کنیم.

گذر زمان اجتناب ناپذیر است. و هر سال، برخی از فن‌آوری‌های جدید، میخ را روی چیزی قدیمی‌تر به تابوت می‌کوبند.

چه اسب و کالسکه با ماشین جایگزین شود یا قانون اسلاید با ماشین حساب جایگزین شود، همه چیز در نهایت منسوخ می شود.

و اگر به شایعات گوش دهید، این بار بهینه سازی موتورهای جستجو است. در آرامش باشید، سئو: 1997-2022.

فقط یک مشکل کوچک وجود دارد.

سئو هنوز زنده و فعال است. امروز به همان اندازه که تا به حال مرتبط بوده است. اگر هر چیزی، حتی ممکن است مهمتر باشد.

امروزه 53 درصد از کل ترافیک وب سایت از جستجوی ارگانیک است.

در واقع، اولین نتیجه جستجو در گوگل به طور متوسط ​​26.9٪ از کلیک ها در دستگاه های تلفن همراه و 32٪ در رایانه های رومیزی است.

و چه چیزی به گوگل کمک می کند تا مشخص کند کدام نتایج در بالای صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) قرار دارند؟ البته سئو.

به مدرک بیشتری نیاز دارید؟ ما آمار بیشتری برای پشتیبان گیری از آن داریم .

به لطف به‌روزرسانی‌های مداوم الگوریتم جستجوی Google ، کل حوزه SEO در حال تکامل سریع است.

با نادیده گرفتن تغییرات کوچک بسیاری که الگوریتم موتور جستجو متحمل شده است، در دهه گذشته شاهد چندین به روز رسانی مهم بوده ایم. برخی از موارد مهمتر عبارتند از:

  • پاندا – پاندا برای اولین بار در فوریه 2011 راه اندازی شد و بر کیفیت و تجربه کاربری تمرکز داشت. این برای حذف تاکتیک های سئو کلاه سیاه و هرزنامه های وب طراحی شده است.
  • مرغ مگس خوار – مرغ مگس خوار که در آگوست 2013 رونمایی شد، الگوریتم اصلی موتور جستجو را با پیش بینی رشد جستجوی موبایلی سریعتر و دقیق تر کرد.
  • RankBrain – این به روز رسانی در بهار 2015 منتشر شد و در اکتبر همان سال اعلام شد. RankBrain با ادغام هوش مصنوعی (AI) در تمام پرس و جوها، از یادگیری ماشینی برای ارائه پاسخ های بهتر به پرس و جوهای مبهم استفاده می کند.
  • BERT – در ابتدا در نوامبر 2018 منتشر شد و در دسامبر 2019 به روز شد، این به روز رسانی به گوگل کمک می کند زبان طبیعی را بهتر درک کند.
  • مجاورت – در دسامبر 2021 راه اندازی شد، ویسینیتی بزرگترین به روز رسانی جستجوی محلی گوگل در پنج سال گذشته بود. با استفاده از هدف گذاری مجاورت به عنوان یک عامل رتبه بندی، کسب و کارهای محلی وزن بیشتری در نتایج پرس و جو دارند.

هر یک از این به‌روزرسانی‌ها نحوه کار گوگل را تغییر دادند، بنابراین هر یک از متخصصان سئو می‌خواست رویکرد خود را بازنگری کنند و استراتژی خود را تغییر دهند تا مطمئن شوند نتایج مورد نیاز را دریافت می‌کنند. اما نیاز به خدمات آنها باقی ماند.

اکنون که ثابت شده است سئو مرده نیست، این سوال مطرح می شود: این همه صحبت های مرگ از کجا آمده است؟

بیشتر آن بر اساس حدس های بی اساس و حدس و گمان های وحشیانه است. حقیقت این است که سئو در حالت گذار است که می تواند ترسناک باشد.

و این انتقال توسط سه چیز هدایت می شود:

  1. هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، به‌ویژه Google RankBrain.
  2. کوچک شدن فضای ارگانیک در SERP.
  3. دستیارهای شخصی دیجیتال و جستجوی صوتی

ظهور یادگیری ماشینی

احتمالاً قبلاً متوجه تأثیر هوش مصنوعی بر جهان شده اید.

این فناوری جدید هیجان‌انگیز در همه جا ظاهر شده است، از دستیارهای صوتی گرفته تا مراقبت‌های بهداشتی پیش‌بینی‌کننده تا خودروهای خودران.

و مدت زیادی است که موضوعی پرطرفدار در سئو بوده است.

متأسفانه، بیشتر آنچه در خارج وجود دارد، اطلاعات ناقصی است که از خواندن اختراعات، تجزیه و تحلیل رفتار موتورهای جستجو و حدس‌های ثابت جمع‌آوری شده است.

و بخشی از دلیل دشوار بودن کنترل آنچه در هوش مصنوعی در مورد موتورهای جستجو اتفاق می افتد، تکامل مداوم آن است.

با این حال، ما دو گرایش قابل شناسایی را بررسی خواهیم کرد: یادگیری ماشینی و زبان طبیعی.

یادگیری ماشین دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد: ماشین هایی که در حال یادگیری هستند.

برای یک تعریف پیچیده تر ، می توان آن را به عنوان “روشی از تجزیه و تحلیل داده ها توصیف کرد که ساخت مدل تحلیلی را خودکار می کند … شاخه ای از هوش مصنوعی مبتنی بر این ایده که سیستم ها می توانند از داده ها یاد بگیرند، الگوها را شناسایی کنند و با کمترین مداخله انسانی تصمیم بگیرند.”

برای اهداف سئو، این به معنی جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات در مورد محتوا، رفتارهای کاربر، نقل قول ها و الگوها و سپس استفاده از آن اطلاعات برای ایجاد فاکتورهای رتبه بندی جدید است که احتمال بیشتری برای پاسخگویی دقیق به پرسش های کاربر دارند.

شما می خواهید این مقاله توضیح عمیق تری در مورد نحوه کارکرد آن داشته باشید.

یکی از مهم‌ترین عواملی که یادگیری ماشین هنگام تعیین نحوه رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها استفاده می‌کند، گرایش دیگر ما است – زبان طبیعی.

از اولین روزهای خود، رایانه ها از زبان های منحصر به فردی استفاده می کردند. و از آنجایی که این زبان بسیار متفاوت از زبانی بود که انسان ها استفاده نمی کنند، همیشه بین قصد کاربر و آنچه موتورهای جستجو ارائه می دادند، قطع ارتباط وجود داشت.

با این حال، از آنجایی که فناوری به طور فزاینده ای پیشرفته تر شده است، گوگل گام های بزرگی در این زمینه برداشته است.

مهمترین مورد برای متخصصان سئو، RankBrain است، سیستم یادگیری ماشینی گوگل که بر اساس بازنویسی الگوریتم اصلی گوگل که قبلا ذکر کردیم، مرغ مگس خوار است.

نزدیک به یک دهه پیش، گوگل آینده نگری داشت تا تشخیص دهد که دستگاه های تلفن همراه موج آینده هستند. مرغ مگس خوار با پیش بینی اینکه این برای جستجو چه معنایی دارد، بر درک گفتار محاوره ای تمرکز کرد.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.