سئوی محلی برای مشاغل کوچک: 7 روش برتر برای دیده شدن
روش ها و تاکتیک های اثبات شده سئوی محلی را بیابید تا به کسب و کار کوچک شما کمک کند توسط مشتریان محلی با انگیزه پیدا شود.
جستجوی آنلاین اغلب نقطه شروع در جستجوی یک مصرف کننده محلی برای محصولات و خدمات نزدیک است.
بر اساس آخرین بررسی برایت لوکال (BrightLocal) بر روی مصرفکنندگان محلی ، در واقع 78 درصد بیش از یک بار در هفته از اینترنت برای یافتن اطلاعات در مورد مشاغل محلی در منطقه خود استفاده میکنند و 21 درصد هر روز به صورت محلی جستجو میکنند.
اگر می خواهید جستجوگران شما را پیدا کنند، باید در نتایج جستجوی محلی ارگانیک و بسته محلی (Map Pack) قابل مشاهده باشید. سپس شما این شانس را دارید که جستجوگران را به ترافیک داخل فروشگاه، قرارهای ثبت شده یا نوع دیگری از مشتری پرداختی تبدیل کنید.
در این مقاله، 7 تا از تاثیرگذارترین روشهایی را که میتوانید با استفاده از سئو بازدید محلی داشته باشید، پیدا خواهید کرد.
1- خطاهای فنی را که می تواند بر فهرست بندی تأثیر بگذارد بررسی کنید
این خط پایه سئو است. اگر موتورهای جستجو نتوانند سایت شما را فهرست بندی کنند، امکان پیدا کردن سایت شما وجود ندارد.
ابتدا، اصول اولیه نحوه فهرست بندی وب سایت توسط موتورهای جستجو را یاد بگیرید. این یک دانش اساسی است که به هدایت سئوی شما در آینده کمک میکند.
ممکن است تصور کنید که مسائل فنی سئو مانند فهرست بندی برای شما پیچیده تر از آن است که بتوانید آن را در کنار کسب و کار خود مدیریت کنید.
اگر چنین مساله ای وجود دارد، حداقل متوجه خواهید شد که یک نمایندگی یا مشاور سئو برای شما چه کاری انجام میدهد.
از سوی دیگر، ممکن است خودتان به بررسی مسائل فهرست بندی تسلط داشته باشید .
2- محتوای استثنایی ایجاد کنید
محتوا وسیلهای است که به وسیله آن همه پیامها، پیشنهادات و فراخوانها به مخاطبان شما ارائه میشود.
اما کسب و کار کوچک شما فقط با کسب و کارهای دیگر مشابه شما در نتایج جستجو رقابت نمی کند.
شما همچنین با نشریات رسانهای، وبسایتهای اطلاعاتی، برندهای معروف، سایتهای بررسی کننده محلی، و انواع منابع دیگری که محتوای مرتبط با محصولات و خدمات شما را ارائه میکنند، مقابله میکنید.
آمار بالا است و این بدین معنی است که محتوای شما باید استثنایی باشد تا متمایز شود.
قبل از اینکه با عجله کارکنید و شروع به انتشار پست های وبلاگ کنید، برای ایجاد یک استراتژی محتوای محلی که با اهداف تجاری شما همسو باشد، وقت بگذارید.
اطمینان حاصل کنید که انواع مختلفی از محتوای محلی را ترکیب میکنید و با استفاده از این بهترین شیوههای اثبات شده سئوی محلی، هر بخش را برای جستجو بهینه کنید.
-
3. لینک سازی محلی را در استراتژی سئوی خود بگنجانید
لینک ها واحد پول وب هستند. آنها یک سیگنال اعتماد مهم برای موتورهای جستجو مانند گوگل هستند و به دیگران پیشنهاد می کنند محتوای شما را تأیید کنند.
جان مک آلپین توضیح میدهد: «لینک های محلی با این هدف انجام میشوند که نشان دهند افراد مرتبط با منطقه محلی شما به کسب و کارتان اعتماد دارند یا آن را تأیید میکنند»
این قسمت لینک محلی چیست و چگونه فرصت های لینک محلی بیشتری پیدا کنیم، بخشی از راهنمای سئوی محلی ما، یک نقطه شروع عالی برای استراتژی ساخت لینک محلی شما است.
من به شدت توصیه می کنم این ستون از کوین رو را بخوانید، که در آن او 50 نوع لینک و آنچه را که برای جذب هر یک باید انجام دهید، به اشتراک می گذارد.
4- پروفایل کسب و کار گوگل خود را مرتب کنید
هیچ استراتژی جستجوی محلی بدون پروفایل کسب و کار گوگل (GBP) بهینه سازی شده کامل نمی شود.
در حالی که گوگل اطلاعات کسب و کار محلی را از طیف گسترده ای از سایت ها، فهرست های راهنما و شبکه ها در سراسر وب استخراج می کند، به همه پروفایل ها به عنوان منبعی موثق در مورد هر کسب و کار محلی نگاه می کند.
این پروفایلها که قبلاً به عنوان برنامه Google My Business شناخته میشد، در سالهای اخیر پربارتر و تعاملیتر شدهاند. و همچنین با این بهروزرسانیها، برای جستجوگران محلی نیز مفیدتر شدهاند.
امروزه GBPها نه تنها اطلاعات کلیدی کسب و کار مانند موقعیت مکانی و اطلاعات تماس شما را ارائه می دهند، بلکه به شما امکان می دهند:
- به جستجوگران کمک کنید تجربه ای را که در کسب و کار شما با انواع عکسها و ویدیوها با کیفیت بالا خواهند داشت، درک کنند.
- پیشنهادها، رویدادها و موارد دیگر را با Google Posts به نمایش بگذارید.
- از طریق پیامرسانی، پرسش و پاسخ و پاسخ به نظرات، با مشتریان تعامل داشته باشید.
- به طور فعال ویژگیهای متمایز، اطلاعات ایمنی و سلامت، روشهای پرداخت و موارد دیگر را با ویژگیهایشان به اشتراک بگذارید.
شری بونلی یک راهنمای عالی برای بهینه سازی GBP در اینجا ارائه می دهد.
5- مطمئن شوید که فهرست نویسی های محلی دقیق هستند
گوگل بیش از هر چیز برای تجربه جستجوگر ارزش قائل است. بنابراین، اطلاعات نادرست و قدیمی که بر تجربه جستجوگر تأثیر منفی میگذارد، بر عهده شماست و میتواند دید محلی شما را تا حد زیادی مختل کند.
هر جا که جستجوگر با فهرست کسب و کار شما به صورت آنلاین روبرو شود، چه در شبکه های اجتماعی، فهرست محلی، صفحات زرد و در سایت های نقد و بررسی مانند Yelp یا Trip Advisor اطلاعاتی که در آنجا پیدا می کند باید به او امکان تبدیل یکپارچه را بدهد.
برای مثال، داشتن شماره تلفن، آدرس، ساعات کار، یا سایر اطلاعات کلیدی کسب و کار اشتباه میتواند منجر به حضور جستجوگر در یک فروشگاه بسته شود.
یا توسط سیستم GPS آنها به مکان قبلی شما ارسال می شود.
دیدن نسخههای مختلف دادههای کلیدی کسب و کار در سرتاسر وب، تشخیص واقعیت را برای موتورهای جستجو دشوار میکند.
با توجه به اینکه گوگل میخواهد به هر جستجوگر بهترین پاسخ ممکن را بدهد، شما الگوریتمی در مورد اینکه آیا اطلاعات کسب و کار شما قابل اعتماد است یا خیر را نمیخواهید.
ردیابی لیست ها به صورت دستی زمان بر و فوق العاده دشوار است، زیرا جمع کننده ها و لیست کننده های داده ممکن است در حال اسکن اطلاعات تجاری و به روز رسانی لیست خود باشند.
اینگونه است که اطلاعات نادرست یا فهرستهای قدیمی بیشتر میشود و آدرس، URL یا ساعت اشتباه میتواند در همه جا پخش شود.
کسب و کارهای کوچک میتوانند از یک ابزار سئوی محلی مانند Moz Local یا Semrush برای اتوماتیک کردن فرآیند اسکن فهرستهای کسب و کار و نظارت بر دقت آنها استفاده کنند.
-
6. نظارت و پاسخ به بررسی های محلی
نظرات بخشی بسیار تاثیرگذار از تجربه جستجوی محلی است و در سال 2021، 77% از مشتریان محلی گفتند که همیشه یا به طور مرتب نظرات را هنگام جستجوی کسب و کارهای محلی میخوانند.
الگوریتمهای رتبهبندی محلی گوگل شفاف تر از الگوریتمهای ارگانیک هستند. گوگل آشکارا به ما می گوید که سه عامل اصلی رتبه بندی محلی وجود دارد: ارتباط، فاصله و برتری.
نظرات بخشی از فاکتور برتری هستند و گوگل بیان می کند:
« تعداد و امتیاز نظرات در رتبه بندی جستجوی محلی گوگل تاثیرگذار هستند. نظرات و رتبهبندیهای مثبت بیشتر میتواند رتبه محلی کسبوکار شما را بهبود بخشد.»
جف ریدال در اینجا مروری جامع از چگونگی تأثیر نظرات گوگل بر رتبه بندی جستجوی ارگانیک و محلی ارائه می دهد.
برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله مت ساترن با نام ” کجا و چگونه برای کسب و کار خود نظرات مناسب را دریافت کنید“ را مطالعه کنید.
7- از الگوی محلی مرتبط استفاده کنید
الگو یک عامل رتبهبندی نیست، بلکه نشانهگذاری یک نوع داده ساختار یافته است که کار جستجوگران وب را آسانتر میکند و به موتور جستجو کمک میکند محتوای صفحه شما را بهتر درک کند.
هر کاری که بتوانید انجام دهید تا به گوگل کمک کنید صفحه خود را به طور موثرتری با یک جستجوی مرتبط مطابقت دهد، یک برد برای شما محسوب میشود.
نشانه گذاری الگو می تواند به ایجاد نتایج پربار کمک کند که اطلاعات اضافی مانند بردکرامب (مسیر راهنمای سایت)، نظرات، سؤالات متداول و لینکهای سایت را در نتایج جستجو برجسته کند.
اعمال الگو به درستی، سپس آزمایش و اعتبار سنجی نشانه گذاری شما ضروری است، زیرا خطاها می توانند شما را از به دست آوردن آن نتایج پربار محروم کنند.
چلسی آلوز یک راهنمای فوق العاده برای نشانه گذاری محلی و نتایج پربار نوشت که می تواند به عنوان نقطه شروع شما برای افزودن این تاکتیک به استراتژی سئوی محلی شما باشد.
جمع بندی کلی
در نظر گرفتن سئوی محلی به عنوان یک کسب و کار کوچک می تواند ترسناک به نظر برسد. ممکن است شما یک بخش بازاریابی اختصاصی نداشته باشید، و غیرعادی نیست که صاحبان مشاغل تحت تأثیر وظایف اداری و بازاریابی ناشی از کارآفرینی قرار بگیرند.
امیدوارم این راهنما اطلاعات و منابع کافی را در اختیار شما قرار دهد تا تعیین کنید که چه کارهایی را می توانید در خانه انجام دهید و چه چیزی ممکن است نیاز به کار بیرون از خانه داشته باشد.
استفاده از راهنمایی های مشاور برای تقویت مهارت های کار در خانه شما بسیار خوب است – اما باید درک درستی از آنچه که از این افراد حرفه ای می خواهید برای شما انجام دهند، داشته باشید.
به یاد داشته باشید سئوی محلی یک فعالیت یا تنظیم یکباره برای بررسی لیست نیست.
این بخشی جدایی ناپذیر از بازاریابی شما است و اغلب با خدمات مشتری نیز تلاقی دارد.
برای یادگیری بیشتر، کتاب الکترونیکی ژورنال موتورهای جستجو را با عنوان «سئوی محلی: راهنمای قطعی برای بهبود رتبه بندی جستجوی محلی شما» دانلود کنید.
مقالات معرفی شده در این نوشته بزودی ترجمه و در سایت منتشر میشوند.