تحقیقی که امروز دربارهٔ اقدامات ضدهرزنامه ما اعلام شد، نادرست است و خطر آسیب به میلیونها کاربر اروپایی را به همراه دارد.
کاربران به گوگل مراجعه میکنند چون به دنبال بهترین و مرتبطترین نتایج هستند و نمیخواهند بین هرزنامهها گم شوند. سیاست جستوجوی گوگل در برابر هرزنامه تنها به یک هدف وجود دارد: محافظت از مردم در برابر محتوای فریبکار، کمکیفیت و کلاهبرداریها – و ترفندهای مخفی که این موارد را ترویج میدهند.
ما با کمیسیون اروپا در مجموعهای از اقدامات برای محافظت از مصرفکنندگان اروپایی همکاری کردهایم، از جمله مبارزه با کلاهبرداریها تحت قانون خدمات دیجیتال. متأسفانه، تحقیقی که امروز دربارهٔ تلاشهای ضدهرزنامهٔ ما اعلام شد، نادرست است و خطر آسیب به میلیونها کاربر اروپایی را به همراه دارد. این تحقیق نیز بیاساس است: یک دادگاه آلمانی پیش از این ادعای مشابهی را رد کرده و حکم داده است که سیاست ضدهرزنامه ما معتبر، منطقی و بهصورت یکسان اجرا میشود.
سیاست ضدهرزنامهٔ گوگل برای مقابله با ترفندهای فریبکار پرداخت‑به‑بازی که نتایج ما را تخریب میکنند، بسیار اساسی است. جستوجوی گوگل برای ارائه نتایج قابل اعتماد طراحی شده است و ما بهطور جدی نگران هر اقدامی هستیم که ممکن است کیفیت نتایج ما را کاهش داده و روی رتبهبندی وبسایتها تأثیر منفی بگذارد.
دلیل مبارزه با سوءاستفاده از اعتبار سایت
چند سال پیش، کاربران بهوضوح اعلام کردند که بهدلیل رشد روند «سئوی پارازیتی» (که بهعنوان «سوءاستفاده از اعتبار سایت» نیز شناخته میشود)، نتایج جستوجویشان کاهش کیفیت و پرهرزنامه شده است. اینچنین کار میکند: یک هرزنامهساز میتواند به ناشری پرداخت کند تا محتوای خود و لینکهایش را روی وبسایت ناشر نمایش دهد و با بهرهگیری از رتبهٔ خوب ناشر، کاربران را به کلیک بر روی محتوای کمکیفیت فریب دهد.
به عنوان مثال، یک سایت وام پرداخت در روز کلاهبرداری میتواند به یک وبسایت معتبر پول بدهد تا محتوای خود، شامل لینکهای مرتبط با خدماتش، را منتشر کند. ما این را هرزنامه میدانیم، زیرا هم کاربران و هم سیستمهای ما تصور میکنند که با یک وبسایت معتبر سروکار دارند، در حالی که در واقع با یک کلاهبردار در تعامل هستند. این شیوهٔ عمل در اشکال مختلفی میآید، اما اصل آن همیشه یکسان است: طرح پرداخت‑به‑بازی که هدفش فریب سیستمهای رتبهبندی و کاربران است.
بنابراین در مارس ۲۰۲۴، ما سیاست ضدهرزنامه خود را بر پایهٔ یک اصل دیرین بهروزرسانی کردیم: یک سایت نمیتواند برای بهبود رتبهٔ خود در جستوجو پرداخت کند یا از روشهای فریبکارانه استفاده کند. اگر این رفتار را بپذیریم — به سایتها اجازه دهیم از ترفندهای مشکوک برای ارتقای رتبهٔ خود استفاده کنند، بهجای این که در ایجاد محتوای باکیفیت سرمایهگذاری کنند — این کار به افراد مخرب این امکان را میدهد تا سایتهای صادق را که از این ترفندها استفاده نمیکنند، جایگزین کنند و جستوجو برای همهٔ کاربران کاهش کیفیت خواهد یافت.


سیاست ضدهرزنامهٔ ما به ایجاد تعادل در میدان رقابت کمک میکند، بهطوری که وبسایتهایی که از ترفندهای فریبکارانه استفاده میکنند، نتوانند بر وبسایتهای رقیب که محتواهای خود را بهصورت مستحکم ارائه میدهند، مقدم شوند. بسیاری از این سازندگان کوچک از کار ما برای مبارزه با سئوی پارازیتی حمایت مینمایند.
ما کیفیت نتایج خود و کار خود در مبارزه با هرزنامه در جستوجو را بهطور بسیار جدی میگیریم. سیاست ضدهرزنامهمان را از طریق فرآیند بازبینی عادلانه و دقیق اجرا میکنیم و مسیر اعتراضی نیز برای کاربران فراهم میکنیم.
قانون بازارهای دیجیتال (Digital Markets Act) در حال حاضر جستوجو را برای کسبوکارها و کاربران اروپایی کمتر مفید ساخته است. این تحقیق جدید شگفتآور خطر دارد که افراد مخرب را تشویق کند و کیفیت نتایج جستوجو را پایین آورد. کاربران اروپایی شایسته بهتری هستند و ما به دفاع از سیاستهایی که به مردم امکان اعتماد به نتایجی که در جستوجو میبینند را میدهد، ادامه خواهیم داد.
دیدگاهتان را بنویسید