دفاع از کاربران جست‌وجو در برابر هرزنامهٔ «SEO پارازیتی»

تحقیقی که امروز دربارهٔ اقدامات ضد هرزنامهٔ ما اعلام شد، نادرست است و خطر آسیب‌رسانی به میلیون‌ها کاربر اروپایی را به همراه دارد.

کاربران برای دست یافتن به بهترین و مرتبط‌ترین نتایج به گوگل می‌آیند و نمی‌خواهند وقت خود را برای عبور از هرزنامه‌ها هدر دهند. سیاست ضد هرزنامهٔ جست‌وجوی گوگل به یک هدف ساده وجود دارد: محافظت از مردم در برابر محتوای کلاهبردارانه، کم‌کیفیت و تقلبی – و روش‌های ناعادلی که این محتواها را ترویج می‌دهند.

ما با کمیسیون اروپایی در زمینهٔ مجموعه‌ای از تلاش‌ها برای حفاظت از مصرف‌کنندگان اروپایی همکاری کرده‌ایم، از جمله مبارزه با کلاهبرداری‌ها بر اساس قانون خدمات دیجیتال. متأسفانه تحقیق امروز دربارهٔ تلاش‌های ضد هرزنامهٔ ما نادرست است و خطر آسیب‌رسانی به میلیون‌ها کاربر اروپایی را دارد. این تحقیق نیز بی‌اساس است؛ زیرا یک دادگاه آلمانی پیش‌تر یک ادعای مشابه را رد کرده و حکم داد که سیاست ضد هرزنامهٔ ما معتبر، معقول و به‌طور پیوسته اعمال می‌شود.

سیاست ضد هرزنامهٔ گوگل برای مقابله با روش‌های فریب‌کار «پرداخت برای نمایش» که کیفیت نتایج ما را تخریب می‌کنند، اساسی است. جست‌وجوی گوگل برای ارائه نتایج قابل اعتماد طراحی شده است و ما به‌عمق نگران هر گونه اقدامی هستیم که می‌تواند کیفیت نتایج را زیر سؤال بردارد و بر رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها تأثیر بگذارد.

چرا ما با سوءاستفاده از اعتبار سایت‌ها مبارزه می‌کنیم

چند سال پیش، صدای واضح کاربران را شنیدیم که نتایج جست‌وجو کاهش کیفیت و پر از هرزنامه می‌دیدند، که ناشی از روند رو به رشد «SEO پارازیتی» (که به عنوان «سوءاستفاده از اعتبار سایت» نیز شناخته می‌شود) بود. نحوهٔ کار این است: یک هرزنامه‌گذار ممکن است به ناشری پرداخت کند تا محتوای خود و لینک‌های مرتبط را در وب‌سایت ناشر نمایش دهد، با استفاده از رتبهٔ خوب ناشر سعی می‌کند کاربران را فریب دهد تا روی محتوای کم‌کیفیت کلیک کنند.

به‌عنوان مثال، یک سایت کلاهبرداری برای وام‌های کوتاه‌مدت ممکن است به یک وب‌سایت معتبر پول بدهد تا محتوای خود، شامل لینک‌های تبلیغاتی، را منتشر کند. ما این کار را هرزنامه می‌دانیم، زیرا هم کاربران و هم سیستم‌های ما تصور می‌کنند که با یک سایت معتبر در تعامل هستند، در حالی که در واقع با یک کلاهبردار روبه‌رو هستند. این روش در اشکال مختلفی اجرا می‌شود، اما اصل آن همواره یکسان است: یک طرح پرداخت برای نمایش که هدف آن فریب سامانه‌های رتبه‌بندی و کاربران است.

بنابراین، در مارس ۲۰۲۴، سیاست ضد هرزنامهٔ خود را بر پایهٔ اصل قدیمی به‌روزرسانی کردیم: یک وب‌سایت نمی‌تواند برای ارتقاء رتبهٔ خود در جست‌وجو پول پرداخت کند یا از روش‌های فریبکارانه استفاده نماید. اگر این رفتار را اجازه می‌دادیم — یعنی به سایت‌ها اجازه می‌دادیم از روش‌های مشکوک برای ارتقای رتبه استفاده کنند به‌جای این‌که در تولید محتوای باکیفیت سرمایه‌گذاری کنند — این امر به عوامل مخرب امکان می‌داد تا سایت‌های بدون این تکنیک‌های هرزنامه‌ای را کنار بزنند و کیفیت جست‌وجو برای همه کاهش یابد.

نمونه‌های «SEO پارازیتی» برای قرص‌های لاغری
نمونه‌های «SEO پارازیتی» برای قرص‌های لاغری
نمونه‌های «SEO پارازیتی» برای وام‌های کوتاه‌مدت
نمونه‌های «SEO پارازیتی» برای وام‌های کوتاه‌مدت

سیاست ضد هرزنامهٔ ما به برقراری تعادل در میدان رقابت کمک می‌کند، به‌طوری‌که سایت‌هایی که از تکنیک‌های فریب‌کارانه استفاده می‌کنند، نتوانند بر سایت‌های رقیب که بر پایهٔ محتوای خود رقابت می‌کنند، پیشی بگیرند. ما از بسیاری از این تولیدکنندگان کوچک شنیده‌ایم که از کار ما برای مبارزه با SEO پارازیتی حمایت می‌کنند.

ما کیفیت نتایج خود و کارمان در مقابله با هرزنامه در جست‌وجو را به‌طور بسیار جدی می‌نگریم. سیاست ضد هرزنامهٔ ما از طریق یک فرایند بررسی عادلانه و سخت‌گیرانه اجرا می‌شود، که شامل مسیر اعتراض نیز می‌باشد.

قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا هم‌اکنون جست‌وجو را برای کسب‌وکارها و کاربران اروپایی کمتر مفید کرده است. این تحقیق جدید و شگفت‌انگیز خطر دارد به عوامل مخرب پاداش دهد و کیفیت نتایج جست‌وجو را کاهش دهد. کاربران اروپایی شایستگی بهتری دارند و ما به دفاع از سیاست‌هایی که به مردم اجازه می‌دهد به نتایجی که در جست‌وجو می‌بینند اعتماد کنند، ادامه خواهیم داد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *