این سرفصلهای تولیدشده توسط هوش مصنوعی یا اشتباه هستند، یا کلیکبارهاند، یا کاملاً فاقد زمینهاند.

خلاصه
- گوگل طبق گزارشها سرفصلهای خبری را در Google Discover با عناوین تولیدشده توسط هوش مصنوعی جایگزین میکند.
- این عناوین هوش مصنوعی اغلب نادرست هستند، بیش از حد به کلیکباره تکیه میکنند یا فاقد زمینهاند.
- گوگل بهنظر میرسد توضیح داد که این در حال حاضر فقط یک «آزمایش کوچک رابط کاربری» است.
صفحه Discover گوگل یک مرکز اختصاصی برای مقالات خبری و سایر اطلاعات است که به شما امکان میدهد به راحتی دربارهٔ موضوعات مورد علاقهتان بهروز شوید. شرکت تا بهحال خلاصههای تولیدشده توسط هوش مصنوعی را که میتوانند نظرها را تقسیم کنند، به Discover افزوده بود، اما حالا با سرفصلهای تولیدشده توسط هوش مصنوعی که به طور واقعی بد هستند، یک قدم فراتر رفته است.
The Verge متوجه شد که گوگل سرفصلهای خبری در Discover را با عناوین تولیدشده توسط هوش مصنوعی جایگزین میکند. متأسفانه، این نسخههای هوش مصنوعی به طرز مسخرهای بد و اغلب نادرست هستند. این سرفصلها اغلب کسلکنندهاند یا به شدت به سمت کلیکباره رفتن متمایل هستند.
به عنوان مثال، مقالهای در PC Gamer عنوان اصلی زیر را داشت: «کار کودک شکستناپذیر: بازیکنان Baldur’s Gate 3 کشف میکنند چگونه میتوانند با بهرهگیری از توانایی تغییر شکل و قوانین رسانهای آلمان، ارتشی از کودکانی که نمیتوانند کشته شوند، بسازند». اما گوگل این سرفصل را با عنوان تولیدشده توسط هوش مصنوعی «بازیکنان BG3 از کودکان سوءاستفاده میکنند» جایگزین کرد.
در همین حین، مقالهای در 9to5Google با عنوان «از خرید شارژر بیسیم Qi2 ۲۵ وات به امید سرعت بالاتر خودداری کنید – بهجای آن، نسخهٔ «کندتر» را انتخاب کنید» بود. گوگل این عنوان را با سرفصل تولیدشده توسط هوش مصنوعی «Qi2 سرعت پیکسلهای قدیمیتر را کاهش میدهد» جایگزین کرد.

هوش مصنوعی گوگل همچنین عنوان «قیمت Steam Machine فاش شد» را برای یک مقالهٔ Ars Technica تولید کرد که اصلاً قیمتی را بیان نکرده بود. به هر حال، غول جستجو بهنظر میرسد سرفصلهای چهارکلمهای با کیفیت عمدتاً ضعیف تولید میکند.
یک نمایندهٔ گوگل به The Verge گفت که این فقط یک آزمایش برای حال حاضر است و نه یک ویژگی کامل:
این اسکرینشاتها یک آزمایش کوچک رابط کاربری را برای بخش کوچکی از کاربران Discover نشان میدهد. ما در حال آزمایش یک طراحی جدید هستیم که مکان سرفصلهای موجود را تغییر میدهد تا جزئیات موضوع قبل از اینکه کاربران به لینکهای وب گشت بزنند، راحتتر قابل هضم باشد.
این بیان نشان میدهد که این عناوین تولیدشده توسط هوش مصنوعی احتمالاً بهطور گسترده منتشر نخواهند شد، حداقل نه در وضعیت فعلیشان. با این حال، نگرانکننده است که گوگل این آزمایش را حتی برای برخی کاربران راهاندازی کرده است در حالی که نتایج به وضوح بد هستند. همچنین هیچ برچسب یا اعلام واضحی وجود ندارد که این یک عنوان تولیدشده توسط هوش مصنوعی است و اینکه گوگل پشت این سرفصلهاست نه ناشر. بنابراین میتوان انتظار داشت که تعداد زیادی از خوانندگان پس از فریب خوردن توسط یک عنوان کلیکبارهٔ کمتلاشی، نسبت به انتشارات خشمگین شوند.
ما با این حال از گوگل درخواست جزئیات بیشتری دربارهٔ این آزمایش کردهایم، این که آیا برنامهای برای انتشار گسترده وجود دارد یا خیر، و آیا رسانهها میتوانند از این ویژگی انصراف دهند. در صورت دریافت پاسخ از طرف گوگل، مقاله خود را بهروزرسانی خواهیم کرد.
دیدگاهتان را بنویسید