تحقیقی که امروز دربارهٔ تلاشهای ضدهرزنامهٔ ما اعلام شد، نادرست است و خطر آسیب به میلیونها کاربر اروپایی را دارد.

دانشمند ارشد جستجو

مردم به گوگل میآیند چون به دنبال بهترین و مرتبطترین نتایج هستند و نمیخواهند با هرزنامه سر و کار داشته باشند. سیاست ضدهرزنامهٔ جستجوی گوگل تنها به یک دلیل وجود دارد: حفاظت از افراد در برابر محتوای فریبکارانه، با کیفیت پایین و کلاهبرداریها – و روشهای مشکوکی که این موارد را ترویج میکنند.
ما در کنار کمیسیون اروپا بر روی مجموعهای از اقدامات برای حفاظت از مصرفکنندگان اروپایی کار کردهایم، از جمله مبارزه با کلاهبرداریها تحت قانون خدمات دیجیتال. بهنقض، تحقیقی که امروز دربارهٔ تلاشهای ضدهرزنامهٔ ما منتشر شد، نادرست است و خطر آسیب به میلیونها کاربر اروپایی را دارد. این تحقیق نیز بیاساس است: یک دادگاه آلمانی پیش از این ادعای مشابهی را رد کرده و حکم داد که سیاست ضدهرزنامهٔ ما معتبر، معقول و بهطور مستمر اعمال میشود.
سیاست ضدهرزنامهٔ گوگل برای مقابله با تاکتیکهای فریبکار پرداخت بهازای نمایش که نتایج ما را تخریب میکنند، اساسی است. جستجوی گوگل برای ارائهٔ نتایج معتبر طراحی شده و ما بهشدت نگران هر گونه اقدامی هستیم که کیفیت نتایجمان را تحتتأثیر قرار دهد و نحوهٔ رتبهبندی وبسایتها را مخدوش کند.
چرا با سوءاستفاده از اعتبار سایتها مبارزه میکنیم
چند سال پیش، کاربران بهصراحت اعلام کردند که نتایج جستجویشان تضعیف شده و پر از هرزنامه است، که ناشی از روند رو به رشد «سئوی پارازیتی» (که بهعنوان «سوءاستفاده از اعتبار سایت» نیز شناخته میشود) بود. اینگونه کار میکند: یک هرزنامهساز ممکن است به ناشری پرداخت کند تا محتوا و پیوندهای خود را در وبسایت ناشر نمایش دهد؛ او با استفاده از رتبهٔ خوب ناشر سعی میکند کاربران را فریب دهد تا روی محتوای با کیفیت پایین کلیک کنند.
بهعنوان مثال، یک سایت وام کوتاهمدت فریبکار ممکن است به یک وبسایت معتبر پرداخت کند تا محتوای خود، از جمله پیوندهای مربوط به خدماتش، را منتشر کند. ما این را هرزنامه میدانیم، زیرا هم کاربران ما و هم سامانههایمان فکر میکنند با وبسایتی معتبر در تعامل هستند، در حالی که در واقع با یک کلاهبردار روبهرو هستند. این شیوه در اشکال مختلفی ظاهر میشود، اما جوهرهٔ آن همواره یکسان است: یک طرح پرداخت بهازای نمایش که هدف آن فریب سامانههای رتبهبندی و کاربران است.
بنابراین، در مارس ۲۰۲۴، سیاست ضدهرزنامهٔ خود را بر پایهٔ یک اصل دیرینه بهروزرسانی کردیم: یک سایت نمیتواند برای بهبود رتبهٔ خود در جستجوی گوگل، پرداخت کند یا از روشهای فریبکارانه استفاده کند. اگر این رفتار را اجازه میدادیم — اجازه میدادیم سایتها از تاکتیکهای مشکوک برای ارتقاء رتبهٔ خود استفاده کنند، بهجای سرمایهگذاری در تولید محتوای با کیفیت بالا — این امر به عوامل مخرب این امکان را میداد تا سایتهایی که از این روشهای هرزنامهای استفاده نمیکنند، جابهجا شوند و جستجوی گوگل برای همه ضعیف شود.


سیاست ضدهرزنامهٔ ما به ایجاد تساوی شرایط کمک میکند، بهطوری که وبسایتهایی که از تاکتیکهای فریبکارانه استفاده میکنند، نتوانند بر وبسایتهای رقیبی که با محتوای خود بهصورت مشروع رقابت میکنند، پیشی بگیرند. ما از بسیاری از این سازندگان کوچک شنیدهایم که از کار ما برای مبارزه با سئوی پارازیتی حمایت میکنند.
ما کیفیت نتایجمان و کارمان در مبارزه با هرزنامه در جستجو را بهطور جدی میگیریم. ما سیاست ضدهرزنامهٔ خود را از طریق یک فرایند بازبینی منصفانه و سختگیرانه اعمال میکنیم، که شامل مسیر استیناف نیز میشود.
قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا در حال حاضر جستجو را برای کسبوکارها و کاربران اروپایی کمتر مفید کرده است. این بررسی جدید و شگفتانگیز خطر دارد به عوامل مخرب پاداش بدهد و کیفیت نتایج جستجو را کاهش دهد. کاربران اروپایی شایستگی بهتر را دارند و ما به دفاع از سیاستهایی که به مردم اجازه میدهد به نتایجی که در جستجو میبینند، اعتماد کنند، ادامه خواهیم داد.
دیدگاهتان را بنویسید