ویدیو: ربات‌های انسان‌نمای آمریکایی پس از کمک به ساخت 30,000 خودرو BMW با خراش‌وخورد بازنشسته می‌شوند

شرکت اعلام کرد که ربات‌های آن در ساخت بیش از 30,000 خودروی BMW X3 و بارگذاری بیش از 90,000 قطعه فلز ورقی نقش داشته‌اند.

Figure AI ربات‌های Figure 02 خود را بازنشسته کرد.
Figure AI ربات‌های Figure 02 را بازنشسته کرد. Figure AI

Figure AI مستقر در کالیفرنیا روز چهارشنبه اعلام کرد که رسماً ربات‌های انسان‌نمای Figure 02 (F.02) خود را بازنشسته می‌کند.

این تصمیم پس از یک دوره استقرار ۱۱ ماهه در کارخانه BMW Manufacturing در اسپارتنبرگ، کارولینای جنوبی اتخاذ شد. این پروژه آزمایشی بخشی از همکاری برای آزمایش ربات‌های انسان‌نما در یک خط مونتاژ واقعی بود.

شرکت بر این نکته تأکید کرد که واحدهای F.02 در طول استقرار خود، در تولید بیش از 30,000 خودروی BMW X3 و بارگذاری بیش از 90,000 قطعه فلز ورقی مشارکت داشته‌اند.

بریت آدکاک، مدیرعامل Figure، تصاویری از ربات‌هایی که مملو از خراش‌ها، خط‌وخم‌ها و کثیفی بودند به‌اشتراک گذاشت تا واقعیت‌های کار در یک محیط صنعتی را نمایان سازد.

خراش‌ها به عنوان اثبات کار واقعی

شرکت فیلمی از ربات‌های F.02 منتشر کرد که به‌وضوح سایش و فرسودگی ناشی از ماه‌ها حضور در خط مونتاژ را نشان می‌دهد. آدکاک این را «استقرار واقعی در میدانی» توصیف کرد.

این تصاویر به‌عنوان مدرکی علیه شک اولیه‌ای که کار Figure در BMW تنها یک مطالعه امکان‌سنجی کوچک‌مقیاس بوده است، عمل می‌کنند. با نمایش ظاهر فرسوده ربات‌ها، شرکت نشان می‌دهد که آنها برای ماه‌ها در یک خط مونتاژ فعال کار کرده‌اند.

کثیفی و خراش‌ها به‌گونه‌ای ناخواسته به‌عنوان نشان افتخار تبدیل شدند. این موارد نشان می‌دهد ربات‌ها تحمل کارهای تکراری و پرتقاضای کارخانه را داشته‌اند. شرکت گفت که ترکیب این تصاویر با معیارهای عملکرد، ادعایشان درباره استقرار طولانی‌مدت را تصدیق می‌کند.

داده‌های عملکرد از دوره آزمایشی

شرکت آمریکایی گزارشی مفصل درباره دستاوردهای ربات‌ها در این تأسیسات منتشر کرد. آنها اعلام کردند که پس از دوره راه‌اندازی اولیه، استقرار به‌سرعت گسترش یافت. در شش ماه نخست، ربات‌ها به اسپارتنبرگ منتقل شدند و در خط تولید به‌کار گرفته شدند. تا ماه دهم، آنها به‌صورت تمام‌ساعات در خط مونتاژ فعال بوده‌اند.

وظیفه اصلی آنها شامل بلند کردن قطعات فلز ورقی از سطل‌ها و قرار دادن آنها روی ابزارهای جوش با تحمل خطای ۵ میلی‌متر بود. پس از قرارگیری، بازوهای رباتیک سنتی فرآیند جوشکاری را انجام دادند. ربات‌های انسان‌نما بارگیری فلز را با زمان چرخه ۸۴ ثانیه، که ۳۷ ثانیه آن به بارگیری اختصاص داشت، انجام دادند. دقت عملیات بالای ۹۹ درصد حفظ شد، به‌نظری شرکت در بیانیه مطبوعاتی.

ربات‌ها بیش از ۱,۲۵۰ ساعت زمان کارکرد را تکمیل کردند. شرکت برآورد کرد که این دستگاه‌ها حدود ۳۲۰ کیلومتر در داخل کارخانه پیموده‌اند. این استقرار بر پایه‌ی برنامه کاری ۱۰ ساعته، از دوشنبه تا جمعه انجام می‌شد. این معیارها به‌عنوان تأیید این نکته ارائه شد که ربات‌های انسان‌نما می‌توانند بارهای کاری صنعتی را برای دوره‌های طولانی در کارخانه‌های فعال تحمل کنند.

خوشحالیم که اعلام می‌کنیم ربات‌های F.02 ما در تولید 30,000 خودرو BMW مشارکت داشته‌اند

امروز تجربه‌های خود را از یک استقرار واقعی به‌مدت ۱۱ ماه به‌اشتراک می‌گذاریم، همان‌طور که ناوۀ F.02 بازنشسته می‌شود

— Figure (@Figure_robot) ۱۹ نوامبر ۲۰۲۵

درس‌ها و آینده ربات‌های انسان‌نما

شرکت رباتیک همچنین درباره چالش‌های سخت‌افزاری در طول استقرار شفاف بود. پیش‌دست به‌عنوان نقطه اصلی شکست ظاهر شد؛ زیرا ترکیب سه درجه آزادی، مدیریت حرارتی و کابل‌کشی در اندامی به‌اندازه انسان کار بسیار پیچیده‌ای بود. حرکت مداوم فشار بر میکروکنترلرها و سیم‌کشی وارد می‌کرد؛ مشکلی که به‌ندرت در حوزه ربات‌های انسان‌نما به چشم می‌خورد.

این نکات درس‌آموز بر طراحی Figure 03 تأثیر گذاشت. مدل جدید، برد توزیع و کابل‌کشی دینامیک در مچ دست را حذف کرده و کنترل‌کننده‌های موتور اکنون به‌صورت مستقیم با کامپیوتر اصلی ارتباط برقرار می‌کنند.

بازنشستگی F.02 نشانگر گذار از آزمایش‌های پیش‌دست به تولید در مقیاس بزرگ‌تر است. شرکت گفت: «Figure 02 به ما درس‌های اولیه‌ای دربارهٔ چگونگی حمل و نقل ارائه داد.»

بازنشستگی ناو، راه را برای Figure 03 هموار می‌کند؛ شرکتی ادعا می‌کند که این مدل برای استقرار در مقیاس وسیع آماده است.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *