دفاع از کاربران جست‌وجو در برابر هرزنامه سئوی پارازیتی

تحقیقی که امروز دربارهٔ اقدامات ضد هرزنامه‌مان منتشر شد، نادرست است و می‌تواند به میلیون‌ها کاربر اروپایی آسیب برساند.

کاربران برای دسترسی به بهترین و مرتبط‌ترین نتایج به گوگل مراجعه می‌کنند و نمی‌خواهند میان هرزنامه‌ها گشت بزنند. سیاست ضد هرزنامهٔ جست‌وجوی گوگل تنها به‌یک دلیل وجود دارد: حفاظت از مردم در برابر محتوای فریب‌کار، کم‌کیفیت و تقلب‌ها – و روش‌های مشکوکی که آن‌ها را ترویج می‌دهند.

ما با کمیسیون اروپا در زمینهٔ مجموعه‌ای از اقدامات برای محافظت از مصرف‌کنندگان اروپایی همکاری کرده‌ایم؛ از جمله مبارزه با تقلب‌ها تحت قانون خدمات دیجیتال. متأسفانه، تحقیقی که امروز دربارهٔ اقدامات ضد هرزنامه‌مان منتشر شد، نادرست است و می‌تواند به میلیون‌ها کاربر اروپایی آسیب برساند. این تحقیق بی‌اساس است: دادگاه آلمانی قبلاً دعوی مشابهی را رد کرده و حکم کرده است که سیاست ضد هرزنامهٔ ما معتبر، معقول و به‌صورت مستمر اعمال می‌شود.

سیاست ضد هرزنامهٔ گوگل برای مقابله با روش‌های فریب‌کار پرداخت برای نمایش که کیفیت نتایج را کاهش می‌دهند، اساسی است. جست‌وجوی گوگل برای ارائه نتایج قابل اعتماد ساخته شده و ما به‌طور جدی نگران هر اقدامی هستیم که می‌تواند کیفیت نتایج را تحت‌الاثیر قرار داده و در رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها اختلال ایجاد کند.

چرا با سوءاستفاده از اعتبار سایت مبارزه می‌کنیم

چند سال پیش، از کاربران به‌وضوح شنیدیم که نتایج جست‌وجو دچار افت کیفیت و پر از هرزنامه شده‌اند، ناشی از رشد روندی به نام «سئوی پارازیتی» (که به‌عنوان «سوءاستفاده از اعتبار سایت» نیز شناخته می‌شود). این‌گونه کار می‌کند: یک هرزنامه‌گر می‌تواند به ناشری پول بپردازد تا محتوای خود و لینک‌های مرتبط را در وب‌سایت ناشر نمایش دهد و با بهره‌گیری از رتبهٔ بالاى ناشر، کاربران را فریب دهد تا بر روی محتوای کم‌کیفیت کلیک کنند.

به‌عنوان مثال، یک سایت تقلبی وام‌های روزانه می‌تواند به یک وب‌سایت معتبر پول بپردازد تا محتوای خود، شامل لینک‌های مربوط به خدماتش، را منتشر کند. ما این کار را هرزنامه می‌پنداریم، زیرا هم کاربران و هم سامانه‌های ما فکر می‌کنند که با یک وب‌سایت معتبر در تعامل هستند، در حالی که در حقیقت با یک کلاهبردار روبرو هستند. این شیوه در انواع مختلفی ظاهر می‌شود، اما اصل آن همیشه یکسان است: طرحی پرداخت برای نمایش که برای فریب سامانه‌های رتبه‌بندی و کاربران طراحی شده است.

به همین دلیل، در مارس ۲۰۲۴، سیاست ضد هرزنامهٔ خود را بر پایهٔ اصل دیرینه‌ای به‌روزرسانی کردیم: یک سایت نمی‌تواند برای بهبود رتبهٔ خود در جست‌وجو پرداخت کند یا از تدابیر فریب‌کار استفاده نماید. اگر این رفتار را اجازه می‌دادیم — یعنی اجازه می‌دادیم سایت‌ها از روش‌های مشکوک برای ارتقای رتبهٔ خود بهره‌برداری کنند، به‌جای سرمایه‌گذاری در تولید محتوای باکیفیت — این امر به عوامل مخرب امکان می‌داد تا سایت‌هایی که از این روش‌های هرزنامه‌ای استفاده نمی‌کنند را جابجا کنند و باعث کاهش کیفیت جست‌وجو برای همه می‌شد.

نمونه‌های سئوی پارازیتی برای قرص‌های لاغری

نمونه‌های سئوی پارازیتی برای قرص‌های لاغری

نمونه‌های سئوی پارازیتی برای وام‌های کوتاه‌مدت

نمونه‌های سئوی پارازیتی برای وام‌های کوتاه‌مدت

سیاست ضد هرزنامهٔ ما به‌منظور برقراری تعادل در رقابت‌هاست؛ به‌گونه‌ای که وب‌سایت‌های استفاده‌گر از روش‌های فریب‌کار نتوانند بر وب‌سایت‌های حریف که بر پایهٔ محتوای باکیفیت و شایستگی رقابت می‌کنند، برتری پیدا کنند. ما از بسیاری از این تولیدکنندگان کوچک شنیده‌ایم که از کار ما برای مبارزه با سئوی پارازیتی حمایت می‌کنند.

ما کیفیت نتایج خود و تلاش‌مان برای مبارزه با هرزنامه در جست‌وجو را بسیار جدی می‌گیریم. سیاست ضد هرزنامه‌مان را از طریق یک فرایند بازبینی منصفانه و دقیق اجرا می‌کنیم که شامل مسیر تجدیدنظر نیز می‌شود.

قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا در حال حاضر جست‌وجو را برای کسب‌وکارها و کاربران اروپایی کم‌مؤثرتر کرده است. این تحقیق جدید و شگفت‌آور خطر دارد که به عوامل مخرب پاداش بدهد و کیفیت نتایج جست‌وجو را کاهش دهد. کاربران اروپایی شایستگی تجربهٔ بهتری را دارند و ما به دفاع از سیاست‌هایی که به افراد امکان اعتماد به نتایج مشاهده‌شده در جست‌وجو را می‌دهد، ادامه خواهیم داد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *