تبلیغ هوش مصنوعی مولد EA هم‌اکنون شامل طرح جلد می‌شود

برای نمایش NHL 26 نسخهٔ لوکس از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده شد

AIEANHL ۲۶

تصویر جلد نسخهٔ لوکس NHL 26، خانوادهٔ تاکچاک را نشان می‌دهد
الکترونیک آرتس

نسخهٔ لوکس NHL 26 خانوادهٔ تاکچاک را بر روی جلد به نمایش می‌گذارد. متیو تاکچاک از تیم پانترز و برادی تاکچاک از تیم سناتورز در کنار پدرشان، پیشروی افسانه‌ای کیت تاکچاک، زیر نورهای روشن روی یک یخ‌پست مه‌آلود به تصویر کشیده شده‌اند. آنچه EA تا پیش از این فاش نکرده بود این است که برای ساخت اثر تبلیغاتی نسخهٔ صد دلاری، از ابزارهای هوش مصنوعی مولد بهره برده است.

شرکت این دستاورد را در یک ارائه داخلی اخیر به تیم تجربه بازیکنان خود، طبق مدارکی که Kotaku بررسی کرده، برجسته کرد. در بخشی که توسط سرپرست طولانی‌مدت بازاریابی ورزشی EA، پاول مار، رهبری می‌شد، به کارکنان توضیح داده شد که شرکت چگونه از ابزارهای هوش مصنوعی مانند GPT و Comfy UI در فرآیند تولید طرح جلد استفاده کرده است.

دو مانع اصلی برای این مفهوم وجود داشت: کیت تاکچاک دیگر پیر شده بود و هر دو پسرش در پلی‌آف‌ها مشغول بودند و برای عکاسی سنتی در دسترس نبودند. استفاده از تعویض سر به روش «کلاسیک» با فتوشاپ رد شد؛ بنابراین EA، با کسب اجازه از خانواده، روی هوش مصنوعی مولد برای جوان‌سازی کیت و بازآفرینی پسرانش تکیه کرد. در حالی که تمام این کارها تحت نظارت و بررسی خلاقان انسانی انجام شد، درصدی از نتایج نهایی که به‌صورت کامل توسط هوش مصنوعی تولید شده است نامشخص است.

«هوش مصنوعی برای تولید نمونه‌های استیلی‌شده در مرحلهٔ اکتشاف استفاده شد»، بخشی از یک اسلاید ارائه می‌خواند. این اسلاید توضیح می‌دهد که تیم مار از کتابخانه‌ای از تصاویر و حالات برای هر ورزشکار استفاده کرده تا هوش مصنوعی را با ظاهر آن‌ها آموزش دهد. همچنین از تصاویر مرجع «از حال و گذشته» برای آموزش مدلی به‌منظور جوان‌سازی کیت و تولید «کیت در اوج فرم» بهره گرفته شد. یک مرحلهٔ نهایی هوش مصنوعی برای یکسان‌سازی نورپردازی بین مدل‌های مختلف به کار رفت و سپس برای تکمیل نهایی به فتوشاپ بازگشت.

طرح جلد نسخهٔ لوکس NHL 26 جدیدترین نمونه‌ای است از اینکه چگونه شرکت‌های بازی‌ساز حتی در حالی که بازیکنانشان در برابر هرگونه حضور هوش مصنوعی معترض هستند، از این فناوری بهره می‌برند. به‌ویژه EA در حال دویدن برای پذیرش این فناوری است. بیش از یک سال پیش، آندرو ویلسون، مدیرعامل شرکت، به‌صراحت استفاده از هوش مصنوعی توسط EA را برای کمک به خلق هزاران چهره مورد نیاز برای بازگشت نسخهٔ پرفروش College Football تحسین کرد.

«اگر هوش مصنوعی را به خود رها کنید، کار شما استثنایی نخواهد شد»

اما برخی از کارمندان در خط مقدم با فناوری مخالف هستند؛ چند نفر به‌تازگی به Business Insider گفتند که هوش مصنوعی کدهای برنامه‌نویسی با خطا تولید می‌کند، پاسخ‌های توهمی و بی‌فایده می‌دهد یا روی رویه‌های کاری خودشان آموزشی می‌گیرد که می‌تواند امنیت شغلشان را به خطر بیندازد.

«ما هوش مصنوعی را به‌عنوان شتاب‌دهنده‌ای قدرتمند برای خلاقیت، نوآوری و ارتباط با بازیکن می‌بینیم»، ویلسون در گزارش نتایج مالی ماه مه به سرمایه‌گذاران گفت. «در تمام تیم‌های‌مان، ما در حال سرمایه‌گذاری در جریان‌ها و قابلیت‌های جدید برای ادغام هوش مصنوعی به‌منظور بهبود نحوه ساخت، مقیاس‌پذیری و شخصی‌سازی تجارب هستیم؛ از جهان‌های پویا داخل بازی تا ارائه شبیه‌سازی‌های اصیل از ورزشکاران و تیم‌ها در مقیاس‌های شگفت‌انگیز. توسعه‌دهندگان ما از هوش مصنوعی برای گسترش مرزهای ممکن در طراحی، انیمیشن و روایت‌گری استفاده می‌کنند که به ما کمک می‌کند بازی‌پذیری عمیق‌تر و جذاب‌تری ارائه دهیم.»

این به‌طور عملی چه معنایی دارد؟ ارائه مار سرنخی کوچک می‌دهد. در «یادگیری‌های کلیدی» از تجربهٔ پوشش جلد نسخهٔ لوکس NHL 26، او به سایر کارمندان توصیه می‌کند که مشاورهٔ حقوقی دریافت کنند اما استفاده از هوش مصنوعی را از همان ابتدا آغاز کنند، چون مدل‌ها ممکن است زمان‌بر برای آموزش باشند. همچنین سعی می‌کند تمایزی مبهم بین این که هوش مصنوعی تمام کارها را انجام می‌دهد و این که انسان‌ها هنوز در کنترل فرایند خلاقانه هستند، حفظ کند.

«از هوش مصنوعی برای گسترش جاه‌طلبی خود استفاده کنید»، یکی از اسلایدهای ارائه می‌خواند. «اگر هوش مصنوعی را به تنهایی رها کنید، کار شما استثنایی نخواهد شد». در زیر این جملهٔ پرمعنا، اسکرین‌شاتی از سرخطی که تخفیف هوش مصنوعی اخیر کوکاکولا را «چشم‌پوشی بی‌نظم» توصیف می‌کرد، نشان داده شده است. این حس به‌نظر می‌رسد که ابزارهای هوش مصنوعی بهترین کارایی را دارند زمانی که هیچ‌کس نتواند تشخیص دهد که اصلاً از آن‌ها استفاده شده است.

دنیای جدید شجاعانهٔ هوش مصنوعی برای فروش بسته‌های کارت

شرکت EA هم‌اکنون در فرآیند فروش به عربستان سعودی و دیگر کشورها به‌عنوان بخشی از خرید مالی ۵۵ میلیارد دلاری است. بر اساس گزارش The Financial Times، سرمایه‌گذاری‌های بزرگ بر هوش مصنوعی یکی از راه‌هایی است که انتظار می‌رود شرکت برای پرداخت بدهی‌های خود در آینده از آن استفاده کند. برخی از کارمندان نگران این هستند که این موضوع می‌تواند به کاهش نیروها و تجربهٔ ضعیف‌تری برای بازیکنان منجر شود.

بخش دیگری از ارائه داخلی به استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی خدمات مشتری برای ارائهٔ کمک درون‌بازی به بازیکنان اشاره داشت. به‌عنوان مثال، اگر بازیکن در گذر جدید College Football دچار مشکل شود، یک چت‌بات می‌تواند لینک‌های راهنمای آنلاین یا ویدئوهای کوتاه آموزشی را نمایش دهد. اما یک نمونهٔ نظری برای کاربردهای ممکن این فناوری، گزینهٔ سوم را نیز نشان می‌دهد: خرید بسته‌های کارت.

«یا این بسته می‌تواند به‌سرعت‌تری به شما در پیشرفت کمک کند»، این پیشنهاد در یک اسلاید ارائه روی صفحه نمایان شد. روبات ادامه می‌دهد: «در آن کوارتر‑بک‌ها و گیرنده‌های با آمار دقت سطح بالایی وجود دارد – عالی برای تقویت مسیرها و پرتاب‌های کوتاه». شواهدی وجود ندارد که EA در حال حاضر در نظر داشته باشد چنین ویژگی‌ای را در بازی‌های واقعی خود پیاده‌سازی کند، اما این تصویر واضحاً توضیح می‌دهد چرا بسیاری از بازیکنان به‌صورت واکنشی با هوش مصنوعی مخالف هستند.

EA از بیان نظرات خودداری کرد.

به‌روزرسانی 11/26/25 12:08 p.m. ET: EA تأیید کرد که خانوادهٔ تاکچاک اجازهٔ استفاده از هوش مصنوعی را داده‌اند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *